Help
Controleer de vragen en antwoorden hieronder. Hopelijk beantwoord het je vragen. Als je meer vragen hebt, neem dan contact met ons op!
Hoe zit het met de veiligheid van mijn pakket?
Aangezien de koerier het pakket persoonlijk bij je komt afhalen en persoonlijk bij de geadresseerde zal afleveren, is hij/zij de enige die het pakket in bezit krijgt. Dus geen kans op verlies bij het overladen van het pakket op b.v. een sorteerstation. Bovendien zijn de contactgegevens van de koerier vermeld op het ‘pakketformulier” en dus bij jou bekend. Zo kun je altijd even checken hoe het met je pakket gesteld is.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De verzendkosten worden automatisch berekend als je je pakket op onze website invoert. Ze liggen ongeveer tussen de 20 en 70% lager dan bij andere vervoerders. Daarbovenop wordt het pakket bij jou thuis of bij jouw bedrijf afgehaald en is het door de manier waarop de website werkt altijd een aangetekende zending.
Hoe vind ik een pakket bij mij in de buurt?
Je kan op onze website zoeken naar pakketjes op plaats met straal. Zowel plaats van vertrek als aankomst. Ook kun je binnenkort tijdens het maken van je profiel aangeven dat je op de hoogte wilt worden gehouden van pakketjes die een route volgen die past bij de route die jij vaak aflegt. Je krijgt een email zodra er een pakketje voor jou beschikbaar is.
Ik heb een bedrijf en heb een B.T.W-bon nodig, kan dat?
Bedrijven die pakketjes versturen worden alleen gekoppeld aan kvk-ingeschreven koeriers. Het door verzender en koerier uit te printen ‘pakketformulier’ is een B.T.W-bon en tevens het formulier waarop de koerier de handtekening van de ontvanger kan registreren.
Ik heb 30 dozen die naar hetzelfde adres moeten, moet ik dan per doos betalen?
Tijdens het plaatsen van het pakket zie je onderaan het formulier een’ opmerkingen’ vak. Vul hier de bijzonderheden in. Bijvoorbeeld dat de zending bestaat uit meerdere pakketjes of bijvoorbeeld hele specifieke ophaaltijden, zodat de koerier zeker weet dat hij in staat is om het pakket goed te bezorgen.
De koerier is niet op de afgesproken ophaaltijd komen opdagen, wat nu?
Bel de koerier op het telefoonnummer dat vermeld staat op het pakketformulier. Mocht je er niet uitkomen dan kun je de zending terugtrekken en opnieuw aanbieden.
Hoe kan ik informatie vinden over pakketten waar ik op dit moment mee bezig ben?
In je email staat een link naar de informatie-pagina’s van de betreffende pakketjes, ook kun je op de website in het blok linksonder je activiteiten aanklikken of je pakketjes vinden als je op je profiel klikt.
Ik heb geen bedrijf, kan ik toch koerier worden?
Ja, dat kan! Over enkele weken, maar uiterlijk 1 augustus is het voor iedereen mogelijk om koerier te worden. Van particulieren vragen wij een kopie van je paspoort naar ons te e-mailen. (een duidelijke foto met je mobiele telefoon mag ook). Dit mag je alvast doen en e-mailen naar info@neemmijnpakketjemee.nl, dan kunnen wij zodra de mogelijkheid er is meteen je status upgraden naar koerier. Je moet dan wel al een account hebben aangemaakt op onze website.